♥ - LIKE KAT SINI LAH - ♥

Followers

Friday, November 27, 2015

Perbezaan.

Assalamualaikum.

Kita boleh nampak perubahan kita sendiri, dari hari ke hari.
Makin berhati-hati memilih jalan untuk hidup. kadang-kadang nak buat kuputusan tu ambik masa sampai 3 hari 3 malam sebab? memori tu mengajar kita supaya lebih memilih jalan putih dari jalan hitam. Bukan nak kata, zaman tak matang tu banyak jalan hitam yang dipilih, tapi zaman-zaman yang lepas merupakan zaman yang banyak kekeliruan dan selalu cuai dalam membuat keputusan. Seronoknya, zaman mula-mula kenal kebebasan dan kenal semua orang tpi bila petir menyambar kebahagian, semua hangus dan hilang.

Langkah demi langkah, jumpa macam-macam orang yang baik dan yang buruk, bukan la nak kata diri sendiri baik, diri sendiri ada juga hantunya, tapi kebanyakan manusia yang diri sendiri kenal, baik dihadapan gelak bersama tapi belakang ada juga membaling kaca dan menikam dibelakang. Inilah kehidupan. Sama macam cinta, erm cinta?

Bosan juga nak bercakap pasal cinta. Sebab dari dulu sampai sekarang. Amboi macam banyak je?
Okla tak, saje je. Cinta tu, alahai tak boleh jugak sebenarnya nak percaya 100% lagi-lagi yang baru berbulan-bulan menabur bunga. Bukan nak kata, semua lelaki tak boleh percaya. Tapi, sebagai perempuan berhati-hati kah juga, menyambut harapan.

Harapan, harapan ni macam tinggi gunung. Kadang-kadang takut nak pikul. Takut, takut kalau takjadi frust pula tertonggek-tonggek. Pernah jugak la, frust berbulan-bulan tanpa cinta. jangan cerita la, kalau kamu frust sebulan dua bulan dan ada cinta baru. Ada orang berbulan-bulan sampai tak sanggup terima cinta baru. Frust terjadi, bila terlalu berharap. Bila harapan terlampau tinggi sampai puncak, makan makin tinggi semangat. Bila harapan punah, mampus dekat situ sakit hati bercampur sebabk/

Sebak ni, rasa dia suam-suam sampai airmata jatuh tak berhenti-henti. Selalu sangat berharap, taknak patah balik macam dulu. Ada juga, menangis tapi tak ada lagi pasal cinta nak meroyan lebih-lebih sampai semua benda nak update.

Makin banyak kaut pengajaran; makin senang dimasa hadapan

Fika bono 

 

No comments:

Post a Comment