♥ - LIKE KAT SINI LAH - ♥

Followers

Wednesday, March 18, 2015

Rasa hati.

Aku selalu fikir, kenapa aku ni jadi manusia yang kuat sangat nak emo dengan sesuatu benda yang ada dalam life aku? Kadang-kadang aku rasa benda tu remeh, tapi aku sibuk nak nangis la, nak fikir bukan bukan lah, nak tuduh orang bertalu-talu lah. Aku rasa sesiap pun yang bersama aku akan bosan kalau aku terus bersikap macam ni. Aku kadang-kadang takboleh conrol marah aku, merajuk aku, emo aku. Sebenarnya, bila aku sayang orang; aku sebenarnya takkan ambil tahu ttg life dia. even dia dengan perempuan mana pun aku okay. takda hal, takda masalah.

tapi bila something happen sampai kau cakap
Dia kawan je, aku layan dia kawan je
Aku sebagai perempuan aku akan set mind aku kau kawan dengan dia. Tapi makin lama makin pelik bila kau flirting dengan dia, depan semua orang. sedangkan aku takpernah flirting dengan kau depan kawan-kawan kau. aku pilih jalan utk tutup muka kau dari semua orang. sebab aku takut, kalau hati aku sakit: aku diketawakan oleh semua yang tengok ked\sedihan aku yang nampak macam bodoh ni. aku pun ada ramai kawan lelaki, tapi aku takpernah nak tunjuk yang aku mengatal or aku memang suka lelaki tu, kalau aku dah ada kau, tapi aku suka dia? takkan aku nak tinggalkan kau yang mmg utk aku sebab dia yang aku suka? tak tak. aku bukan macam tu. aku lain. kawan tu kawan. teman hidup tu teman hidup.

konsep teman hidup
kau akan bersama dia selalu. siang, kau kerja. malam kau ada masa kau layan dia macam mana kau layan orang yang kau sayang. sebusy mana pun kau, kau akan bagitahu dia yang kau busy harini , sorry tak dapat text or bla bla. kalau kau tetap tak sempat, sebelum kau beradu pun kau ada masa untuk cakap dengan dia walaupun sekejap. perempuan, benda remeh pun dia kira. kau cakap iloveyou bisik dekat telinga pun dia bangga. benda simple je iloveyou, ntah dia taktahu iloveyou kau ikhlas or buta-buta menipu dia, perempuan, kalau dah sekali kau buat dia tak percaya, sampai lubang cacik kau kau bagitah everything pun dia still was-was. yelah, takkan dia nak ditipu buat berkali-kali. tapi kelemahan perempuan, dia bagi kau peluang kedua utk berubah, tapi dalam peluang tu dia still berjaga-jaga.

Naluri hari tergerak
Kau tahu tak, perempuan. contoh paling dekat, MAK. dia tahu everything selok belok bapak kita. dan dia jugak tahu selok belok anak-anak dia. Mak, nama nya perempuan, naluri hati dia tuhan cipta senang tergerak something. kadang-kadang apa yang perempuan tuduh lelaki tu ada yang betul sampai llaki sentap. tapi lelaki still nak cari alasan alasan yang boleh buat perempuan terdiam dan fikir sambil cakap dalam hati "hmm yelah, perasaan aku je kot" lelaki pandai atur langkah-langkah untuk buat diri dia betul dan perempuan salah. tapi bila dah kantoi depan muka baru dia rasa bersalah. sesetengah lelaki tetap nak cari alasan sampai perempuan bosan dah dengan alasan dia.

Apa aku merapu
Entahlahm mungkin ada yang betul.

No comments:

Post a Comment