♥ - LIKE KAT SINI LAH - ♥

Followers

Saturday, September 27, 2014

Bila aku nak cuba

Bila aku start nak cuba something; mesti ada macam macam benda aku kene hadap; macam macam dugaan.

Betul lah mama kata; apa benda yang kita harungi semua ada cabaran dugaan; Nak dapat sesuai benda; Allah takkan bagi senang lenang macam tu je. Macam kita nak straight A dalam apa apa SPM pun kalau tak usaha takda apa gak

Usaha pulak; ada dua jalan.
Satu jalan baik, satu jalan takbaik.

Jalan baik ni; macam jalan kanan la; jalan suci katanya; kita mula dengan cra yang baik; contoh

Berusaha

Jalan tak baik pulak; macam jalan kiri; jalan yang mudah; jalan yang singkat tapi ada benda benda negatif yang kita selit; contoh

Meniru; rasuah or whtever

Apa aku fikir sekarang; utk aku berjaya dengan penuh berkat jalan mana patut aku ambik?

Kalau pendapat banduan;
ambik lah jalan kiri weh
Kalau pendapat pendakwah;
ambik lah jalan kanan weh

Jawapan aku; dua dua jalan aku perlu gunakan untuk tempuh semua dugaan dalam dunia, sebab dalam dunia aku jumpa 10000juta jenis manusia. Hipokrit, selfish, humble and macam macam lagi.

Bangku sekolah lagi; kau dah jumpa jenis jenis orang, apa lagi luar nanti.

Hm apa pun siapsiap kan diri aku; utk tempuh; harap Allah bersama aku.

InsyaAllah

Ok nah gambar satu; takbaik curi

No comments:

Post a Comment